BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, December 24, 2011

Sungguh laju kiraan detik meninggalkan kita



Bile dah beso panjang ni,tensionnye dengo sore spupu n anak buah yg bmain dlm umah atok ni...patutle dlu kecik2 lau bsing je haa mule la semua berebut cr tmpat smunyik bile mak masing2 pgang hanger kat tgn..ghupenye bingit ye dengo budak2 bmain ni ye..haha td bile dh tension sgt ase cam nk join je dorg men sorok2..eh ..bukan ape rindu dengan zaman kanak2 kite yang hepi je...bangun,mandi,sarapan dah ready ,momom... pastu tgok katun jap, usik org tu usik org ni lari... pastu dah penat masuk umah makan tengah ari plak...baring2 kat depan tetido ..pastu dah petang kua agi g men masak2 plak..wahhh bahagia ngko..!

Te'ingat kekecik dlu..bile men sorok sume nk tunjuk kebijakan masing2 tuk menyelit kat celah2 mane hala... tension je bile kt paling awal dijumpe..tapi bile tension bile takde sorg pun jumpe pastu ko pun tggu la lame2 cam si dungu kt tmpat ko sorok tu..haha ade skali tu aku punye idea nak sorok gile vavavooom...aku gulung bdn aku dlm tikar pastu aku tunggulaa si tukang cari tu jumpe aku..skali tu takde k..kaki dh begegar2 ni kne hurung nyamuk... dah agak2 darah kat kaki tu kering aku pon menyerah la..skali tu aku kua dorg sume ghupenye tgh mghadap tgok cite usop sontorian...haaa bagussss....pasni aku leh rompak bank pastu takde org dpt jumpe aku kan.. haha sbab ko dh dilupekan..umpama tak wujuddd.. dh la sakit kaki kne ggt nyamuk lagi skait sbab ghupenye org dh tak nak cari ko...haha boleh ??


hepinye tengok budak2 bermain di waktu petang..jeles seyh..haha

ni lah die umah atok aku..

oh budak2 skang dah advance..dlu kite memancing gune rotan je kan..ikat tali tangsi letak mata kail dah! yg ini siap gune pancing besi tu ye.. padahal alahaiii kat parit je..over ngko..hahah

dlu kat bawah pokok beso ni la aku join kakak aku main masak2.. kite baka daun.. baka buah...
ntah sedap ke tak kite xnah tau..sbab kite baka pastu kite buang.. last2 mak ngko pun menjerit smabil bekate "kite bako jeeee"..hahaha

inilah suasana kampung yang betul2 aku inginkan..
sebab aku tak dpt merase suasana kampung yang beno kat sabah ni..
atok n nenek belah mak due2 dah pergi... ;(

posted from Bloggeroid

Wednesday, December 21, 2011

Pose for post










posted from Bloggeroid

Tuesday, December 20, 2011

Hard but worth it...

I tend to feel that im sacrifice more than my partner in terms of kick off the bad habits that annoying him.. but then the feeling quickly flushed away when i suddenly realize that it really cost him much to propose sumone from over the sea(haha (^^)) ..u surely want ur money worth with the real value of what u get it r8? So here i am.. squeezing my effort to be the one that ur wish i can be...

posted from Bloggeroid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...