BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, June 27, 2010

sayang abang....


arap2 pe yg aku cakap ni tak menyinggung prasaan sdare2 lain

sungguh ganjil di telinge aku bile mdengar suami isteri membhasakan diri 'kau' & 'aku'
rase cam tak sopan...
mesra pun tak gak...
takut jd ikutan kat anak2 yang membeso...

masih trengat ketika d skolah rendah..
kawan yg sdg menghubungi ayah die bhasekan diri 'kau' 'aku' ...dgn ayah die....
faham tak???
rase cam kuang ajo..tapi dah itu budaya dsini..kne laa accept je kan...

kan lebih elok kalau suami isteri mbhasakan diri mereka
'abang' & 'sayang'
'b' & 'honey'
'abah' & 'mak' (mama, papa n so on)
paling tak pun 'saya' & 'awak'

jgn pulak bile mood baik 'abang' 'sayang'
tapi bile pinggan mangkuk bterbangan jadi 'kau' & 'aku'
paling sadis 'babi' & 'anjing'
astaghfirullahhh.....




Wednesday, June 23, 2010

cuti...besh tapi b.o.r.i.n.g.....


bukit tambun...




mak ngan kek...




kat u slalu tetunggu2 bile nak cuti...menghitung ari ;p
tapi bile dh cuti taktau nak wat pe..asyik dok memerap kat umah je..
ase malas nak kuar..ye aa..dkat u asyik kua sakan...
kekeke


pernah tak dga binatang sugar glider??
pelik sungguh haiwan itu..
engatkan manusia je pemalu..ghupenye haiwan lau pemalu lg dasyat...
dok memerap dlm umah die taknak kua...
bile owg dh tido bru die nak kua bsing...
cib bek ko kiut..lau tak dah free2 kne baling ngan bantal...
hahahha
ku gelar sugar glider tu si cecet..sbab die lau takot die bunyi cet cet cet...



Monday, June 21, 2010

love is - C.I.N.T.A -


Ya Allah …
Redhakanlah perjuangan kami…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan peliharakanlah kami dari azab api Neraka…



-sayang awak-

















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...