BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, June 27, 2010

sayang abang....


arap2 pe yg aku cakap ni tak menyinggung prasaan sdare2 lain

sungguh ganjil di telinge aku bile mdengar suami isteri membhasakan diri 'kau' & 'aku'
rase cam tak sopan...
mesra pun tak gak...
takut jd ikutan kat anak2 yang membeso...

masih trengat ketika d skolah rendah..
kawan yg sdg menghubungi ayah die bhasekan diri 'kau' 'aku' ...dgn ayah die....
faham tak???
rase cam kuang ajo..tapi dah itu budaya dsini..kne laa accept je kan...

kan lebih elok kalau suami isteri mbhasakan diri mereka
'abang' & 'sayang'
'b' & 'honey'
'abah' & 'mak' (mama, papa n so on)
paling tak pun 'saya' & 'awak'

jgn pulak bile mood baik 'abang' 'sayang'
tapi bile pinggan mangkuk bterbangan jadi 'kau' & 'aku'
paling sadis 'babi' & 'anjing'
astaghfirullahhh.....




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...