BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 25, 2009

s.a.h.a.b.a.t.

tidak mempunyai ramai sahabat membuatkan aku sangat-sangat menghargai persahabatan dengan sahabat yang sedia ada...bukan sombong tapi segan untuk membuka bicara dan susah untuk mempercayai orang(based on my experience)...

aku tak pernah meminta untuk di sayang dan dimanja oleh seorang sahabat...
cukuplah dengan bersikap jujur dan menghormati sesama kita...
tapi kenapa sampai di fitnah dan ditipu sepanjang persahabatan...
setahun lebih bukanlah angka yang kecil...

sering aku di ingatkan
'manusia tidak pernah lari dari membuat kesilapan'..
tapi kenapa begitu sukar untuk mengungkap kata maaf...?
aku bukanlah seorang yang bakhil memberi kemaafan..lebih2 lagi di bulan mulia ini...
sedari diri tidak mempunyai kuasa agung 'sedang tuhan pun maha mengampuni'

bibir mengungkap kata syukur kerana dikurniakan hati yang tabah...
walau marah tapi mudah sejuk...
bukan lemah tapi berwaspada
dek kerana manusia senang dihasuti syaitan dalam keadaan marah...


aku bukanlah jenis orang yang senang melahirkan rasa amarahnya..
lebih gemar berdiam tapi tidak ketawa...
menangis tapi tidak dimata...

kecewa yang berputik dalam hati dipetik dan kubiarkan terbang di tiup angin..
walau kadangkala benih-benih kecewa itu tersasar dan tumbuh kembali didalam hati...


aku tidak suka berpura-pura...
kerana itu kadangkala kelakuanku memperlihatkan isi hati yang sebenar...
kadang-kadang rasa bersalah menampar-nampar dinding hati...
tapi...
salahkah aku?
aku difitnah dan ditipu....
salahkah aku?

Alhamdulillah...
di saat-saat ini masih banyak sahabat yang mendampingi diri...
menyejukkan hati yang panas
menceriakan hari-hari yang suram...


namun
kadangkala aku tewas dengan pertempuran ini...
lalu terpancar manik-manik jernih tatkala hati sedang bersedih....


SYUKUR...
masih ada yang mendengar bisikan hati...
tuhan pencipta sekalian alam....
hanya pada-MU lah aku berserah....


2.40am - kolej bank muamalat

2 comments:

fatheen™ said...

suka :).. bersabar selagi yang boleh ya. sayang kauu

blueberry said...

sayang kau juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...