BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 6, 2012

hapdettt (update) :)

assalamualaikum..

wahh lame gile tak update kan.. macam biase.. sile salahkan diri sendiri (sambil tunjukkan jari telunjuk kat muke sendiri...MALAS!!) knape tah..malas beno nak menjengah blog..kuikuikui apekah?? bek takyah ade blog..org ade blog ko pun sebok nak ade blog..org pos ari2 ko pos sebulan skali.. cehh 

oh oh..excited sebenanye nak mengabo kabo baik.. saye dh bekerja.. keje ape??alahh keje biase je (ayat blagak diva menyampah).. makan rumput ijau pastu muntah kale ijau.. boleh?? ha ha ha keje jd tutor.. mengajo bebudak tuisyen.. pengalaman baru.. selame ni mengajo anak tutti frutti kat rumah je.. kalau mengaja anak buah pun bleh naik darah, mengajo bukan tutti frutti lagi la..boleh naik segale bapak tok nenek darah.. mentang2 cikgunye pompuan, aku jentik die,die jentik aku balik.. tapi satu je.. bile kite tengok budak2 ni taktau pape ase kesiann.. ase nak tolong dorg.. bg dorang pandai.. tehibur gak ngan dorang.. slalu offer aku makanan tau!! 'cikgu nak gegule x?' "cikgu,,,saye ade bawak biskut..cikgu mau??" dengan yakinnye aku jawab "TAKMAU!!" ewahhh... rasuah!! haahahahaha eh tak la..aku bukan ape..aku tau dorg bwa tu ntuk dorang makan..kalau aku ngap dorg nak ngap ape..tepakse la aku ngulur makanan yg disembunyikan dlm beg aku.. ohh tidak!! aku punye snack lagi sedap..hahahaha

eh ari tu aku dok cek paper ngan comment bebudak ni kat tutor yg mgajo dorang aa..aku kan baru lg..so aku tak tersenarai ye.. nasib baik tokei ngan staff lain ade kat situ..kalau tak boleh tetonggeng aku gelak..haha lucu .. memacam yang ditulisnye.. belum lg aku jumpe ade budak spm tulis ayat camni " pengetua sekolah saya sudah penat menyemak semua kertas peperiksaan SPM tahun lepas" wahahahaha agak2 la ko dek.. kelasss pengetua ko! semua kertas spm die check ye..bape bayaran die dapat ye agaknye..bleh melancong sebulan kat europe..hahahaha

ok..jom kite layan wayang gambo

haa..tengok..org suh bg komen membina.. tapi die bagi komen membina stamina kekembangan
lobang hidung si tutor.. ;)

ok..ni sgt terharu.. "DIA BAGI SAYA PANDAI"
die bagi kat ko sorang je ke dek? i pon nak jugak..heee

dah nak masuk due minggu aku keje kat sni..hee 

aku seorang tutor ..kekeke macam??

ni pon wat aku gelak sorang2 gak..sambil teringat rambut si hafiz.. hahaha suke bebeno agaknye
dak ni..sampai die bubuh subjek tu bernama AWAN NANO..haha 



minggu pertama bekerja agak stress.. sebab waktu kje yg membuatkan aku trase kebahagiaan hidup seperti disentak ..ha ha ha
masuk jam 1 tengah ari.. jam 5-6 rest (drive umah laju2.. buang tudung lari gi dapo..makan minum telan kunyah.. naik atas..amik wudhu siap2.. touch up ape2 yg patut..pkai tudung n drive balik ke tempat kejadian.. alahhh dekat tettt je ngan umah aku..)
jam 7-9 mengaja.. aku amik wudhu siap2 sbab maghrib jam 630..so aku tak tekeja2 nak solat..dh amik wudhu..ngam abeh solat je dh jam 750.. masuk klas.. tengok jam dh nak jam 9 wahh hati berbunge kemboja bunge raye orkid bagai.. haha begitulah rutin harian.. khamis off day.. sabtu ahad keje setengah ari.. sentap i.. takde dah waktu bahagia di siang ari selepas lunch begolek2 di atas katil.. jam 4 menguap smbil acara sukan rakyat tarik tali ngan setan.. samada nak tido atau nak jaga.. semua tu dah takde!!!
terima kasih kepada pekerjaan baru..
kerane telah membantu saye untuk solat di awal waktu..
minum air mineral 1.75 liter sehari..
menyedarkan saya betapa berharganya masa..
menyedarkan betapa beshnye dpt meluangkan masa di rumah bersama keluarga..

ade tak jawatan kosong suri rumah sepenuh mase..
saye yakin saye sangat layak tuk jawatan itu!!! haha

sekian..




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...