BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 15, 2012

minum semut?

assalamualaikum...

hai.. bertemu lagi di persada seni belogg.. hohoho ketawa ala2 sang santa ..ari ni aku nak bekongsi cite sal semut.. SANG SEMUT..
baru2 ni aku isi tambah air dalam bekas air yg memang aku letakkan dlm blik.. supaya senang,,bangun pagi je terus tonggang ha ha ha

ok..sambung cite.. biasala bile minum tak beradab sopan camtu manelah nak nyempat tgok ade ape dlm bekas air tu.. skali tu td aku nak minum aku teropong dulu dlm bekas air tu.. cehh ghupenye.. hengkau bergumbira di dalam.. sehingga lemas sbab tlampau gumbira dapat kolam air skit punya besaqq... eh tapi pastu aku minum ag.. dh pas solat td br tepikir nak cr hukum minum air yg dh dimasuki oleh sang semut yg gumbira..

skali aku tebace.. kalau kite teminum air yg bersemut gelaplah hati selama 40 hari.. oh no!!! gelap dah hati aku 40 ari.. pasni jgn tanye lau aku tak buka blog 40 hari.. sebab terlupa.. hahahaha PANG sekali..

ehhh..tapi siyesly?? 40 hari.. mak aih.. patutlaa dlu blaja asik la tak dpt dekan.. ghupenye..
dan2 salahkan semut nooo

sebenanye bile semut masuk dlm air, die akan menyebabkan air tu dicemari oleh asid formik whis is a chemical yg akan membuatkan otak kite menjadi lemah.. lemah ingatan.. 
dan2 aku sakit kepala tau.. aduhh.. aku nak gi minum air yg suci.. kot boleh menerangkan balik hati yang gelap.. 

semut.. semut... air lebihan dlm sinki tu ko taknak minum.. air mineral gak yg ko nak.. 
aku smpai tekadang pelik..apekah?? manis ke air mineral ni??..

lain la kalau air kalerpulll kan.. kan semut kan..


unik tak?? kalerpul gitu.. i loike..

sumber : sini

eh..aku nak share satu application.. aku tak sure kalau apple ade.. tp mesti ade tu ghasenye..aku penggune android.. so biaseee... dload dr market je.. application nye ialah...
jeng jeng jeng..

application nye ialah water your body..
function nye spaye kite minum air yg cukup yang badan kite perlukan.. die akan kirekan bape ml air yg kite kne minum based on berat n tinggi kite.. 
kalau tinggi cam aku 159cm n berat 54kg jumlah yg aku minum ialah 1850ml.. haa so stiap kali kite minum kite masukkan bape ml kite minum.. nanti app ni akan remind kite tuk minum air..smpailaaa jumlah air yg kite minum tu ckup.. kalau nak minum lebih silekan.. minum sampai tegolek pon boleh

beshh tak??beshhh!!!
akau baca testi org yg dh dload app ni.. die kate sbelom ni die tak aware sgt psal minum air kne ckup laa ape laa.. tp bile dh gune app ni.. die rase makin sihat n kulit die makin cantik!!! wahh i loike..
so..jom kite menyihatkan diri..
minum air sekurang2nya 8 gelas setiap ari..tp kalau nak lg tepat silekan dload app ni..
so kite tau bape ml patutnye kite minum stiap ari.. 



jom kite minum air..
tapi pastikan air yg kite minum tu suci.. jgn smpai hati gelap 40 hari
atau pun lagi gelap sebab tonggang air kencing setannnnn..

sekian ;)

1 comments:

Anonymous said...

Oh! Aku terbayang yang Aku jadi kecil macam semut dan terjatuh dalam minuman Kamu... Apa kamu lakukan bila nampak Aku?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...