BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 16, 2012

counting days..

assalamualaikum

halluuu.. 

yesterday i did mention to cook spaghetti r8?ainul (anak buah) punye la excited.. favret food la katakan.. cehh actually aku dh tringat nk kua kan minced chicken tu dr freezer sblum g kedai.. tapi telupe jugak.. haii laa semut.. ni sume sbab ngko la ni.. asyik tminum semut je semut jugak yang salah ;)


tadaaa... dah selamat masuk dalam perut pon... tapi agak cair la jugak.. aku gune sos tradisional kimball.. tapi aku campur skali ngan tomato blended... tu yg cair tu.. tp ok je rasenye.. ainul siap makan 4 kali tambah.. aku yg peninn.. ingat nak buh skit tuk sahur nanti.. sbelom tidur akusiap imagine sahur nanti nak mkn spaghetti.. meleleh air liur tebayang.. tapi boleh tak aku tak tesedar langsung!! aku bangun je dh cerah.. hampeh kedonet betul! so takde sahur ye td.. sib baiksblom tido dh metekedarah spaghetti ngan sup.. wah.. lagi mau bising tak bangun tidur padahal sblum tido dh mentekedarah.. kelass ko jah..

td menggigihkan diri naik atas penimbang berat.. 
53.6!! perghh.. tu berat aku due tahun lepas ok.. DUA TAHUN LEPAS...
tahun lepas berat aku 60kg.. wahhh ni sudah bagus.. cukup puas hati..cukup puas hati!! haha

ckap sal weight gain ni..aku dlu mase form 2 berat aku cume 28kg.. mmg sgt kurus laa.. sekeping.. tapi takde la tahap papan lapis tu tu kan.. hehe form 5 dlm 45kg camtu.. form 6 smpai la U 51kg.. kire berat ideal la aku ase ngan ketinggian and muscle aku.. wahh ade muscle.. ;) tapi berat mule naik sjak mengenali 'kawan'.. ye laa.. aku dok kat u tu slalu makan nasi campur.. nasi boh sndri.. kalau makan kt lua pon jarang la abeh yg mkn tu.. tp bile kenal ngan 'kawan' ni.. die asyik banje makan.. i felt guilty whenever i didnt finish it.. make aku pun akan memaksa menyumbat semua makanan itu shingga licin!! wahh.. ye la..aku takut kang die trasee.. die banje tapi aku asyikla tak abeh mkn..membazir la sgt.. padahal die ok je.. aku je yg lebeh.. haktuii..  make dr 51kg naiklah ke 56kg.. dan seterus-seterusnye.. tapi bile dok umah aku rase aku kne wat sesuatu..sbab org asyik tego kate aku dh gemok berisi.. paling aku tak bleh blah ade org kate mcm mak2.. cesss dasar lo!! aku start amik oat,, nestum dan yang sewaktu dengannye.. setengah jam seblom makan aku akan make sure aku dh makan nestum/oat dlu.. makanye we will tend to eat less sbab perot dh ase kenyang.. daripada 3 and half senduk nasi stiap hidangan dan akhirnye menjadi hanye satu senduk nasi saje stiap hari.. stiap hari!! malam aku makan nestum buh la kismis ke.. pastu aku just meratah laut.. tapi aku tak rase tersiksa langsung.. malah rase dap-dap.. haha nestum sgt sedap hokeii.. and bila berat aku dh maintain 55kg camtu baru aku start makan malam.. tu pun makan jam 6 ptg.. sbab aku mgaja malam kan.. so mmg slalu jam 5.30 tau 6 ptg tu dah makan.. and one more thing! aku sgt teruje sbab dh ade shape.. hasil penggunaan corset premium beautiful.. dlu badan aku siyesly macam pembaris..takde shape.. hahaha skarang dh ade.. ;) stok nestum pon dh nak abes.. puasa ni kne tmbah stok laa.. nak sahur je kne makan.. slalu aku amik ngan susu tepung dutch lady.. tapi skarang aku selang seli kan ngan green tea.. kalau aku amik nestum aku tak num green tea.. vice versa,,
sbab khasiat susu same ngan green tea kan.. except green tea ade antioxidant which is good for our skin.. 

ok laa..aku nak smbung tgok movie.. till we meet again..
daaa

assalamualaikum
jage diri, jaga akhlak



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...