BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 22, 2011

bile dah pandai menjawab

setuju tak kalau aku kate budak sekarang ni dh pandai menjawab.. stress hokeii..sangat bijak smpai kadang2 bile die menjawab ko tediam n rase menyesal tak blajar karate ..kalau tak dah dah boleh bagi tendangan terbang ala2 goku kat die.. kekadang tu lucu gak denga jawapan die.. anak buah aku ni sorang je.. oleh kerane die dikelilingi oleh orang2 tue dlm umah ni make care percakapannye sebijik org2 tue..

contoh perbualan:
ketike si kecik ni berumo 4 tahun-

situasi 1:-

aku ngan kakak aku dok betekak kat dapur..takdela smpai sebatu denga..tapi stok nak bg jiran sebelah melekatkan tinge kat dapo masing2 tu boleh kot... pastu si kecik ni dtg smbil cekak pinggang

ainul : hoiiii...mak dek..mak noy... tak malu ke..macam anjing dgn kuceng.. tak malu jiran2 sebelah dengaaaaa??????

haa kau...aku rase nak begolek kat situ jugak...ko tau ke ape maksud anjing ngan kuceng tu...

situasi 2:-

anakbuah aku baru 3 tahun..mase ni kat kat johor umah atok aku.. bunyi tepon..dan oleh kerane si kecik ni paling dekat ade kat tepon die la angkat..pastu macik aku pelik die takde pon panggil sape2.. so macik aku amik la ganggang tu..n org y di pihak sane tengah berdekah ketawe..nak tau kenape..

si pemanggil : hello..assalamualaikum
ainul : w'salam...
si pemanggil : ni anak siapa yang bercakap ni...
ainul : mestilaaa anak melayu...
si pemanggil : @#%#^#&#@% hahahahahaha..
ade sape je kat sane??
ainul : semua ade...
si pemanggil : %#^#&##^#*# hahahahaha

haaa...memang pandai sungguh menjawab..dah tentu2 la macik aku yang kol tu tau ko anak melayu..dah die kol umah bapak die takkan die expect anak keling yg angkat...ainull..ainullll

situasi 3 :-

abah aku selalu cakap kalau tak semayang nanti tuhan baka kulit kite jadi hitam..
so satu hari tu die ekot g shopping brg2 umah..mase ni masih 3 tahun.. die ekot abah aku jejalan tgok brg dapo laa..tetibe die lari kat satu uncle india...

ainul : abah(ainul panggil abah aku abah..bapa die baba)..kalau tak semayang jadi macam kulit uncle ni ye (sambil tunjuk uncle india tu)..
abah : ..................................................................

hahahahahahahaha...gampang tak...tu la abah..aja lagi die bokan2...haaa kan dah kne...aku taktau la ape reaksi uncle india tu..sian die mangse keadaan... dah lari ainul cakap teriak..nasib baik ko comel ainul mase tu..kalau tak ko dah kene terajang kaw2 oleh uncle tu..

situasi 4 :-

mase ni die 5 taun...

ainul : mak..mak..(ainul panggil mak aku mak..die panggil mak die ibu...)
mak : hmmmm
ainul : mane mak punye abah???
mak : kan abah tido kat atas ...
ainul : bukan!!! mak punye abah yang betol..
mak : ooo dah meninggal
ainul : die dok mane tu??
mak : org dah meninngal duduk dalam kubur
ainul : lame die diam..pastu die cakap... mak esok jom kite rumah die dkat kubur..
mak : ................ tak tau nak mengiyekan ke nak nanges ke nak gelak..
ainul : kesian die duduk sorang2 kat sane....

ntah ape la ainul fikir agaknye kubur tu kann...pemikiran budak2... ok sedih jap -___-

situasi 5 :-

baru-baru ni..

ainul : ibu..ibu..malam ni kite jalan kan..
along : insyaAllah..kalau ibu takde keje
ainul : ibu janji dlu..
along : kan ibu kate insyaAllah
ainul : ainul tak suke insyaAllah!!!!!!!!!!
along : kenape plak tak suke??
ainul : insyaAllah tu kalau diizinkan tuhan!!!!
along : ............................... hahaha


mase tengok bola malaysia vs indonesia first game ari tu..bukan mase final

aku : apesal dorang ni main macam bongok aaa...
ainul: betul tu mak dek!!!!!! hoiii kaki bangku!!!
aku : ishhhh lembabbe betul laaa
ainul : eh mak dek..ape tu lembabbe??
aku : lembab laa...
ainul : haaaa tu lagi sorg lembabbe...hoi lembabbe keja la bola!!!
aku : ....... (terdiam sebab mempangaruhi akal budak2..hahaha)
ainul : mak dek apesal ainul tengok muke khairul fahmi macam singe..
aku : ye ke..mak dek tengok macam nage ...
pastu due2 tegelak...
ainul : mak dek..mak dek..tengok name die tu...BONAI..lucu laaa hahahahaha

see..see lebih2 tak budak ni...kang tetibe die teriak lagi..hoiii main macam lembabbe..keja la bola..jangan tengok..

haaaa ko tengok... anak sape la ni..

budak ni skang keje die tgok tv..men game..kua g umah depan... nak suru ngdap buku..hampeh...takdenye...

jom layankan jap gambo2 ainul mase ketot2 gendot2 dulu..kalau appointment ngan doktor tu asyik kne marah aje la..sbab overweight..



tengok betape bolatnye si kenit ni.. n noticed kat tv blakang tu..seletip bagai..sbb kalau tak seletip tangan die dok gatai nak tekan2 sume punat2 tu... mase ni abeh sume blik2 kat umah bepagar hokeii...kalau tak ntah ape jadi tak tau la..lilin kat kek tu pun die bleh nak pegang.. tak takut ko ye..kang dah kne padan muke...


haaa pas ko dh kenyang makan kek ko panjat pulak kan...pastu org suruh trun ko buat muke seposen.. memang saje je..




ko hengat die main2 je tu..betul2 hokei...siap tau buka sendiri.. mak aku pun tak reti nk buka die reti hokei..gilee la budak ni...


ohh..sedang2 aku menggeledah album lama terjumpe lak gamba ni..
bekilat hokeii kakak aku yg bajui turqoise tu..abg aku skit punye skema..selua atas pinggang.. haku lak dok psoing hot..cehh haha

kakak aku yg bekilat tu dulu kecik2 sgt putih gebu hokeii..macam anak cina..aku lak lahir skit punye gelap macam anak keling..tapi tuhan tu maha adil.. dah beso die tebalikkan pulak..hahaha






oh ye..sbenanye adecite menarik di sebalik name die..muhammad ainul saffwan..

dulu kakak aku dah spare- kan name danish darween tuk die..puas kakak aku belek buku name2 islam tu..tup2 kazen aku kemba kat johor lahir dulu dan di namekan danish & darween ke daniel tah..aku lupe..pastu abah aku kate takpe... namekan la abdul rahman.. tup2 name danish n darween tu tak masuk lak ngan kembar sebab dorg sakit gune name tu..so dah tuka jadi abdul rahman n abdul rahim..oleh krane kakak aku tunggu hari je mase tu malas nak pikir lagi...nak tau name sape di ciloknye..

sile skroll ke bawah...












bawah lagi














lagi...lagi bawah















skit lagi...














ok..dh nak dekat


































last-last name penulis buku yang glamour... hahaha ainul!!ko tengok ni... dari sni la name ko di inspirasikan.. bangge penulis buku ni... yang penting name ade maksud baik..

ustaz aku dlu kate jgn bg name anak azura..sebab maksudnye taik kering..
aku tak pasti..ustaz yang kate..kekekekek

azuraaaaaaaa.... Ada sinar di matamu

cube ko tuka jadi taik kering..lucu hokeiii

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...