BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 20, 2011

MISTERI UUM #part 1




saje letak tittle gempak. takdelah misteri mane pon..sbenanye nak menceritekan btape bsyukur dpt menghabiskan ijazah .. 3 taun teperap dlm hutan sintok.. memang best experience ever.. time study memang beshh sgt..ni pasni taktau la keje ape..huhu hokeiii..gamba yg 2nd tu sgt pelik ye tang kaki..sbb aku hitamkan kaki... giler!! kain teselak smpai lutut..rock gile aku jalan #tepanjatdekandepantu hahaha..sorry la..bg u all free show plak..dush!!! dush!!! kekadang bile tepikir balik uum..rindunyee la...sib baik aku ni dok sabah..maunye dok kedah tiap ari aku gi uum..macam2 kenangan kat situ.. n of coz aku rindukan amy,ana,mek dll.. pn faizah, haikal...rindu kat FE, dpp bank muamalat...

meh kite singkap kmbali detik2 mulenye aku bgelar pelajar universiti utara malaysia...

aku sebenarnye takdelah cam sesetengah yang lain yg bile kite sebut uum dorang angkat kening smbil bermonolog 'ape kejadahnye uum tu..' haa mesti ade kan camtu..sbb few months sbelum upu kua ade kawan aku yg psycho asyik sebut nak masuk uum..sbb ade sorg abang yang die kate kononye bf die tu bkas student uum..abg tu slalu la cite kat die uum tu besh la..ape la.. aku takdela tpengaruh ngan abg tu..infact aku boh ekonomi uum tu pilihan ke 5 tau 6 kot tak silap aku...dgn harapan aku dpt la samade upsi,ukm,usm ke..takdela nak expect aku dpt um..sbb stpm aku takde la ok sgt...takde A pun..tp still 3 pointer ke atas.. (oh ye..kawan kau (xnak mgaku kawan aku) yg psycho tu tak dpt masuk u..so die sgt truje aku dpt masuk sane n mintak tlg abg tu masukkan die sane..ko hengat abg tu PRO-canselor ke ko leh mintak tlg camtu.. kalau nak masuk berusaha la...)

hinggalaaa tak silap aku dlm ujung bulan 5 kot keputusan upu kua..aku tau je dh kua aku lari naik blik aku on pc ..doa2 smoge dpt kat sabah je (sebab ase tak ready lg nk bjauhan ngan family)..skali tu..mak aihhhh!!!!hujung dunia!!!!!!!!!!!!!!!! #sentapmak aku pon dok temangu..ase nak nangeh..sakit jantung...paru2 kejang...ok! dah lebih ..hihi pastu aku dok bepusing2 dlm blik tu..tepikir...camne nak bgtau mak ni..hmmm pastu aku panggil mak nek atas..mak nek dgn sudip skali..ngah masak kat dapo.. mak tanye dpt mane..aku kate uum..haaa kau..teduduk trus mak dpn pc tu..mak kate sintok???hujung dunia tu..apelah nasib ko dpt hujung dunia tu... pastu mak tanye..abehtu nak pegi ke tak... aku lg la blurr..aku kate ntah... pastu mak suh kol bgtau abah... aku dh menggeletar dh..dhla few days b4 aku dok sebok search citer antu uum..bongok!!!!hahahaha hantu nak balas dendam ke hape ni...


29 jun 2008
aku sampai kat dpp(dewan penginapan pelajar) bank muamalat.. 1st impression aku...apesal kolej penginapan ni tak cam kat upsi..waaa aku nak ade lift..hahaha lebih2 kau nok..aku g daftar kat dewan mawar amik kunci n smpat lg tengok2 sape roomate aku..tgok name je la.. aku try gak cari x classmate aku mase form 6..die masuk uum gak..tp mase tu aku x pasti die dpp mane... ghupenye..cess sbelah blik aku je..hahaha dh register,anta barang bagai...aku kua jap ngan mak abah...g bli brg2..aku x masuk pon blik aku..mak ngan abah je masuk letak brg aku..aku takot..malu..segan..sume ade..ye laa i kan pendiam,sopan...hahahaha #muntahijau dah bli sume brg mak n abah pon balik..aku tahan je air mate ni..buat2 ceria.. dorg balik je aku kemas brg2, tego2 roomate..pastu aku amik towel masuk blik air...bukak shower..smbil mandi smbil nangeh spuas ati..aku takot sbenanye nak idup sorg2 kat uum..aku dok sdapkan ati yg kakak aku ade kat upsi,,abg aku kat uitm perak..so nothing to b worry la...ok!!!bilik aku ade 4 org.. 1 penang, 1 perak, 1 ganu n 1 tu hakuu la..aku memule ghapat ngan dak perak..aimi a.k.a aie.. smpai teruje sbab kasut ktorang brand same.. cam bebudak ye aku.. "e'eh..kasut kite same laa wakkkk..." #muntahijaulagi hahahaha yang dak penang lak slalu g blik member die kat atas...dak ganu tu so-so je..kekadang ramah kekadang pelik.. hinggalah kami satu bilik kamceng.. n dak penang ni cakap memule die dpt tau rumet die dr sabah die gabra gak..die dok pikiaq bahase ape aku nk gune cakap ngan org sabah..die boleh lak pikir org sabah ni cakap bahase org asli #sentapmak... mangkuk hayun!!! org sabah cakap melayu la..tapi dlm loghat yang skema a.k.a bahasa baku.. tapi even aku dok sabah aku kat umah cakap smnjung..dh tbiase..abah aku org johor..mak pon ckap smnjung..haa so takdelah masalah communication bagai..cume ade base utare yg pelik2 gakla aku kurang paham.. aku akhirnye rapat ngan dak penang ngan ganu tu gak..kami betige gile2..suke blawak..tgok movie..happening la.. bulan pose g cafe sahur bertige..sbab dak perak taknak sahur..minum nestum je..aku plak perut tong air..haa.. same la ngan yg due lagi tu... haha bulan pose tu gak la abah aku blikan kete..sbb tak smpai ati nak biarkan aku menggunekan tenage empat kerat ni bjalan kaki memalam kalau ditinggalkan bas.. #sayangabah :)) pnah satu ari tu aku bjalan kaki ngan amy dari MALL ke dpp muamalat..lalu library ye..punye la takut yg amat..aku kol abah nangis2..pastu abah pon panik suru aku kol unit keselamatan la bagai..haha lawak lak lau ingat balik..manjenye laa..anak sapooo la ni..hahaha sib baik la abg kete sapu yg anta awal2 sbelum tu kol tanye ade bas tak..die soh tgu kat bus stop dkg3.. syukran ya Allah.. abah ade dtg mlawat gak sbelum kete smpai..abah anta basikal ngan laptop..banyaknye abah bg kat aku.. hmm.. terima kasih abah n mak..terima kasih ya Allah..

sepanjang sem 1 takde la banyak yg blaku..cume bende2 bese je...yg nak di highlight pun kes amy n dak ganu betekak.. sbab amy dok ajak die ni g pc fair..n dak ganu ni tetibe teriak kat dkg yg ramai org tu die taknak pg..eeee psychonye ko.. amy pun bengangla ..kalau taknak pegi dhla..jgn nak teriak2.. pastu dorg gaduh tak betegur..aku lak cm org tengah..aku nasihatkan amy spaye takyah amik ati ngat kat ganu tu.. plus die kan anak yatim.. aku tau kalau aku ckap kat ganu die for sure tak makan saman.. aku namekan die ganu je la..sbab die dr ganu..haha tak bek plak nak ltak name betul.. haa satu lagi kes yg penting mase sem 1..dak ganu ni dok ngadu kat haku die kne paw..duit die rm200 kne rampas oleh dak india..die mase tu ngan sorg agi dak laki melayu, nizam...nizam ni pun kne paw gak.. so si ganu ngan nizam ni asyikla jumpe kaunselor gamaknye..

banyak lagi sebenanye cite pasal dak ganu ni..sbab die psycho k.. tapi tu aku cite nanti dlm part II..

mase sem 1 ni aku, amy n ana satu blik kat dpp eon ntuk kursus base english..wat time cuti semester.. sjak tu la aku rapat ngan ana..ade satu kes tu aku ngan ana tepakse betowel lalu tepi cafe eon sbab nak amik kunci dr member..hostel kolej eon ni pecah2..so blok a ujung sni..blok b ujung sane..haa lebih kurang gitu la.. al-kisahnye amy g mandi dlu..die smpat cakap "jgn lupe kunci kalau nak kua nanti"..so aku n ana pun pastu capai towel nak mandi..sbelom kua aku pon kunci la pintu..ghupenye yg cube ditekankan amy jgn lupe bawa kunci!!!! #cessbedabah aku n ana plak dok engat amy ni dh bawa kunci ..kunci ade satu je..n tombol sgt kuat..takleh nak buka..tepuk dahi la kitorg betige..ade rase tepuk dahi kat dinding gak mase tu..hampeh tol..so kitorng ni memikir la kat tepi tu.. kunci satu lagi member aku pegang..die dok kat blok sbelah cafe..make tepakse la aku n ana pg..sbb amy cume bkemban ngan towel...aku n ana plak pkai baju tapi selua tarak..so balut gune towel..n aku amik towel kecik tutup muke n rambut kami pon lalu la sbelah cafe tu...yg pekerja cafe dok phewittt2.. biol agaknye kpale hotak dorg..org pkai camni selekeh pun ko nak ngurat...bongok...

mase kat kolej eon ni gakla kami betige mendengar bunyi bas yang angkerrrrr tu... kan ade misteri bunyi bus uzur dalam uum tu... memule amy yg 1st dengo..die tbangun malam2 n denga bunyi bus seolah2 bus tu tgh mnangung muatan yg penuh langgar bendul jalan..die pon pe lagi...dari tido paling ujung trus die melompat ke tengah (kami rapatkan due katil single,,aku kat tengah..ana n amy kat tepi..haruslah yang manje ditengah..miawwww...haha) ...aku lak bangun subuh je rase sgt angkerrr sbab tekejut tgok aku kat tepi ,amy kat tgh..hahaha sok malamnye jam 11 lebih cam tu kami betige dgr lagi bunyi yg same..so aku dgn yakinnye belari ke tingkap nak tgok ape..berani kau nyah!!!haha..aku dh lupe ...ape yg aku nampak..lupe...lupe!!!! ohhh lupe..aku makan semut ptg tadi #cessbedebah tu blum lagi kes aku mintak amy teman aku g mlabur..tandas kolej eon ni agak uzur n scary..cam tandas citer hantu korea k... ngam2 je aku abeh mbuang,aku cuci tgn tup2 blackout...haaa menggelabah trus aku n amy..siap bepeluk2 dlm toilet..aku peluk amy kaw2 punye..haaa


k laa..sambung nanti dlm part II

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...