BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 23, 2011

MISTERI UUM #part II

semalam ntah ape angin aku mimpi x-rumet aku dak ganu tu..aku panggil dia si G je la ye..since die dr ganu kan.. aku mimpi die hokeiii... pastu aku bangun je tido aku cam blurr...pesal lak aku mimpi minah ni.. sebok je nak masuk mimpi haku..

aku nak smbung story psal si G ni.. aku n rumet lain takdela jahat sgt smpai nak pulaukan si G ni.. tapi die sgt licik hokei..main tikam dalam punye..bukan tikam blakang..lagi kejam.. dalam PUNYE... dr aku sem 1 ade sorang yg mgaku die ni dr.psikologi (mr.R) dok msg aku..die cakap si G ni die punye ..hmm ape aku nak kate..client??patient?? mungkin lebih kpd patient kot..sbab die ade msalah mental kan.. kejam plak aku kan.. ishh ape2 je laa.. haa si mr.R slalu dok msg aku tanye psal si G ni.. siap suh aku jage die.. suh tanye kalau si G ade duit ke tak..kalau takde suh aku pinjamkan laa..atau paling tak pun tlg informkan kat mr.R so die leh bg pinjam... pastu alih2 mr.r kate die suke si G ni..siap suh aku tanyekan G die dh ade pakwe ke belom.. G plak dh awal2 bgtau aku jgn balas kalau mr.r msg..tapi aku balas jugak..sbab aku dok pikir kalau si G ngan mr.r die dpt ubah nasib die..ye laa.. G bukan org senang..anak yatim.. ghupe pon sederhana..hamboii ko nyah.. hahaha aku jujur ye..mr.r ni hensem..so aku pikir y not aku tlg rapatkan dorg..kot ade jodoh..aku gak y hepi tgok kwn aku hepi kan.. tapi bile si G ni tau aku dok balas2 msg mr.r die cam tak suke la kan..smpai mr.r bgtau aku yg G jeles kami dok msg bedua..

mase sem 1 gak adik G kat ganu cube bunuh diri..sbab abang die marah tak basuh baju..sbab tu je..so aku assume dorg ni mmg family problem k.. aku siap bw si G g kampung aku kat johor sbb aku ksian die takmau balik kg die.. kang die tinggal sorg kat hostel kne makan antu..bek tak aku.. baik tak????? ade kes jd kat kg aku..bile die ekot balik kg je jamban kat umah atok aku tsumbat.. abah aku pon buka la saluran tu..ishh malas nk cite tang jamban2 ni.. tapi bile dh buka jumpe sisa2 panty liner hokeii dlm tu.. dlm umah tu yg anak2 dara cume betige..aku, die n kakak aku.. aku of coz la pcaye kakak aku kan.. aku taknak tuduh die tapi mane die buang pl die pkai tu... macik aku bsing la..die kate takkan dh beso taktau bende2 camtu..aku lak yg malu.. pastu aku taktau kalau korang ada sikap macam ni.. ko g umah org pastu bile tuan rumah nak kua g mane2 ko taknak ekot.. satu rumah pegi ko taknak ekot... boleh ke macam tu????? aku punye la pujuk die tetap taknak ekot hokeii.. macik aku bukan nak prasangka buruk..tapi dlm umah ade macam2 dgn die yg still walaupun kwn aku tp tetap org asing dlm umah tu .. atok aku smpai snggup tak gi ye..dok umah ngan die.. haku panasss je ngan kakak aku..

ohh aku lupe satu story penting...cuti sem 1 tu die bgtau abang die meninggal eksiden ..die ngan abang die naik moto kat kg..pastu nak elak ape tah jatuh motor..kpale abang die bebetul jatuh atas pembahagi jalan..n meninggal kat situ jugak.. die sms aku mase tu..aku mase tu kat sabah..aku punyela bg kate semangat ape bagai..die kate family die tuduh die pembunuh sbab die yg ajak abang die tu jalan..aku cam..WTF laa kan ko nak tuduh die pembunuh..kan namenye AJAL!! so mase kat umah atuk aku tu die bgtau yg abang die sorg lagi nak bunuh die sbab die tak puas ati psal kes abg die meninggal die.. abang die siap ugut nak dtg uum nak bunuh die..aku cite kat abah aku..tapi abah aku tak caye... aku ofcoz la caye sbab die tunjuk bukti sms hokeii...

pastu cuti sem2 aku balik sabah lagi... aku ni jenis stiap ari cek email student aku..nak update kot ade ape2 notice tuk student ke hape kan.. satu hari tu aku buka email aku tetibe ade email dr pengetua kolej kediaman..aku buka pastu aku mati kutu... pengetua ni sebenonye reply email dr aku psal petukaran blik.. pengetua tu kate takde blik kosong stakat ni..so sbarang petukaran blik tak dilayan.. aku pelik laa kan.. aku cek sent item takde..aku cek kat folder trash tu..haaa kauuuuu..aku jumpe ade email yg di tuju tuk pengetua kolej supaye kami berempat di asingkan bilik..aku memang suspek memang die punye keje ni..sbab dlm email tu mintak aku ngan die sebilik.. rumet yg due org lagi sebilik..alasan die tak sefahaman.. tak sefahaman tang mane aku pon tak faham..kami ok je kot.. aku pun macam si bodoh muke tiang pon email lagi kat pengetua bgtau yg ade salah faham..email aku tu kne ceroboh n di sabotaj la bgai..aku ckap kalau ade email lg pasal ptukaran blik kami berempat abaikan.. so aku cume diamkan je la kan..skali tu a week after aku cek portal blik kami berempat dh di pecahkan ekot permohonan email tu.. bodoh piang!! aku bengang je..kate takde blik ksoong la bgai..dh aku cakap tu sume salah paham time tu jugakla ko nak tuka..memang management failed!!! aku pon trus kol rumet aku amy..kebetulan die ade kursus base english kat sane..n die dok satu blik ngan si G ni..die ngadu si G memang totally different bile dorg dok bedue je.. amy punye bsusah payah jalan kaki jauh2 dr kolej MAS g kolej bank muamalat semate2 nak setel bende tu.. smpai kne marah oleh staff kolej k.. pastu dh setel la sume tu.. haaaa pastu laa tebongkar segalenye..

si G ni dh tau yg aku n amy dh tau sgale modus operandi die slame ni.. so die cube plak nak hasut sorang lagi rumet aku budak perak, aie.. mase tu aie yg memang antare kami die la paling sopan baik boleh wat layan tak layan kat aku ngan amy hokeii.. aku smpai pelik ape haku buat ni... knape die nak marah kami kan.. so aku dh syak memang keje si G ni la.. satu hari tu ,kakak sedare aku, kak payeen rapat ngan kawan kpade ydp mpp..die bgtau si mpp ni mgadu yg si G ni ganggu idup die..die pnah tolong anta kan si G ni g klinik tapi atas dasar sbab die mpp die nak tolong student kan.. tapi si G fanatik kat mpp ni.. bile mpp ni wat tak layan ade org mgaku die kazen si G anta msg mintak simpati bgtau bapak G ngah nazak kat kg so die mintak tolong jagekan G sbab die takut G tension... padahal bapak die sihat walafiat okeiii kat ganu.. so aku tanye la ape number si kazen G ni.. ghupenye number tu number dr sim dak perak, aie yg penah hilang dlu ...so aku dh pastu memang bebetul dh tesedar dr lamunan hokeii.. aku dh suspek budak ni memanf something wrong... so target kami pastu nak menyedarkan si aie ni je yg G ni sebenanye tak betul..

punye payah nak bw si aie ni bincang hokeii..die mengelak je bile ktorang nak ajak bincang.. so aku ngan amy suh kawan2 yg len ajak aie ni gi bilik rehat bile si G ni takde dlm blik..kononnye nak bincang psal ape tah..smpai je blik rehat tu bile aie nampak je kami sume dh ade dlm blik tu die lari ok...kawan aku smpai pegang tangan die..2 org hokeiii tarik tangan die nak masukkan die dlm blik tu..bile dh masuk je kami soh die duduk die dh nak nangeh pastu tutup tinge..die kate die taknak denga.. kami pon sorang2 bgtau yg si G tu psycho..die penipu.. die cam was2 lagi..aku bg tunjuk bukti yg mpp tu msg bgtau no si aie ni yg dok kacau die baru die tediam..aie cakap die simpan sim tu dlm loker die yg bekunci k..kalau pun tak kunci ko koserr ke nak bukak loker org bagai kan..memang dasar betul laa... haa pastu memang macam peluru berpandu laa kami sorg2 dok citerkan die prangai sbeno si G tu.. dlm blik rehat tu ade dlm 8-9 org yg dok menerang kat aie.. aie smpai nanges dga k..

haa pastu aie plak cite..die kate slame ni si G ni dok bgtau bukan2 psal kami..die kate mase die ngah dok sbilik ngan amy time kursus english tu amy dok buli die ..die je wat keje..sapu blik, amik air mineral..pulaukan die..pdahal die yg wat sume tu kat amy.. aku bgtau psal ptukaran blik email sume tu... si G plak cite tu sume keje amy.. padahal amy taktau pon password email aku..ygtau cume die sorg je..sbab aku caye kat die.. pastu die cite yg aku ni nak merampas mr.r ..tak koser aku hokeiii..aku tak pnah pon jumpe mr.r face to face...ape kejadah aku nk rampas..siap aku yg doakan dorg kawen lagi ade..paling aku bengang diebgtau aie yg aku penah senyap2 kua bedua jumpe coach hoki aku malam2...bedua dlm kete gelap2...bodoh piang bengap unte!!!!! aku taknah jumpe laki tu malam2 bedue..agak2 la aku nak skandal ngan coach yg dah kawen ade anak bagai.. aku takdela desperate smpai tahap tu..wlaupun mase tu aku xde bf tapi aku happy sbab aku ramai kwn... hati aku memang bebetul hancur time tu..aku rase cam nak nangeh je..smpai ati die burukkan aku smpai tahap tu..

lpas sesi mencuci aie tu kami pesan kat aie buat je cam biase kat G tu spaye die xtau yg aie dh tau psal die.. tapi die dpat hidu gak... smpai satu tahap die dh taknak kawan aie dah.. kami dlm blik tu makan tak kenyang, tido tak lena ok.. aku tido letak tukul besi sbelah bantal sbab aku mmg siyes takut sgt tgok ade org camtu..dah tu dok sebilik ngan aku lak tu..smpai satu tahap die balik klas je tak tuka baju,mandi ape.. die naik katil selubung ngan slimut tak kua2 ok... ko tak takut!!??pyscho ok.. kang sume dh tido tetibe die bangun dok kat meja blajar pastu temenung.. aku takut ok!!!aku tbangun malam2 nampak die ngah dok kat meja blaja smbil telan ubat ntah ape2... aku kesian tgok die camtu..tapi dh ko yg wat masalah kan!! kitorang takde pon benci ko ke hape.. haa mase tu adelah kes hilang duit la... kes die tekantoi pkai spek mate aku g mane aku taktau..spek mate tu aku simpan dlm loker..loker aku bkunci k.. kunci tu aku sorokkan..so kantoii la die buka loker aku...

dh panjang sgt.. aku smbung kat part 3 nanti la..

aku sedih bile engat balik cite ni.. ye laa.. kami memule baik sgt.. tapi last2 jadicamni..sume sbab ko.. smpai bile ko dh kua dr blik tu tuka kolej org lain yg pndang serong kat kami.. aku xtau la cite ape yg die jaja kat org len..tapi kami taknah pon buka cite ko kat sape.. smpai 3rd year kalau beselisih die dok wat muke kalau smbil jeling2... aku cam nak jerit je kat muke die..ade we care???

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...