BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 22, 2011

skinz infinite ??

aku ade masalah kulit..jerawat,beminyak... sebelum blajar kat uum takde la teruk camni..aku assume maybe sebab air kot.. ye laaa..kalau aku balik sabah je dan2 kulit aku ok ye... kalau masuk uum smule haa mule la.. mule laa aku nak merembat sume produk kat watson changlun.. stress sendiri tengok muke kat cermin.. ye laa..mase skolah takde la camni..licin je muke.. masuk u (tempat ko stok nak cari calon..kekeke) mule la muke ko menggerutu macam katak puru..stress hokei.. eh cam dah lari niat aku nk masuk u... abaikan! mase blaja kat u dlu aku gune produk simple..produk ni sbenanye dh lame dlm pasaran ..tp maybe sbb tak la famous cam oxy pe kejadah sume tu make ghamai yg tak tau...smpai mase aku beli member aku leh cakap.."ni produk ape ni.. biasalaaa sekarang ni macam2 produk dlm pasaran" padahal produk ni dh ade since aku ting.1 lagi... aku tau laa..kakak aku beli trial kit die.. ok smbung..aku gune simple tapi takde effect pon hokeii..jerawat degil mcm tuan nye... aku tuka plak dari simple yg packaging die wane hijau tu aku tuka g simple clear skin wane biru..tapi resultnye hampehhh...mungkin sbab produk barat kan so kulit2 asia yg lawa cam kite sume (merujuk kpd org asia je k..hihi) die tak berkesan sgt..meh aku tunjuk produk simple yg aku pkai ni..

oleh sebab aku pkai kesan die cam gampang je kan aku bagi la effect cam kuno...hahaha geram aku...untuk sensitive skin konon... buat aku jd makin sensitipp ade..

aku tuka gi rosa-t...produk rosa-t ni ade campuran witch hazel yg kononnye bagus tuk kulit mule berjerawat...memule tu hokeii..tapi lame2 jerawat aku dh jd immune..tak lut... tapi sebenanye aku rase laa produk2 kecantikan ni kesan die berbeza ekot jenis kulit kite kan..sbab ade sorg member tu dr jerawat batu skang muke die licin gune produk rosa-t ni...hhhmmm ke muke aku yg gampang sgt.. jerawat degil!

aku suke gak sbenanye celanser rosa-t ni..bau die soft jee...tapi kalau ko pkai lame2 muke ko camtu gak watpe kan..takdela aku mengharapkan muke aku licin cam selena gomez ke hape kan.. eh selena gomez??motif??


hinggalah kakak aku bengang sebab muke adik die cam gampang je jerawat tak habeh2 dari dolu hingga sekarang die pon syorkan aku gune skinz infinite..aku memule tolak gak..ye laa...produk ni target die wanita umur range dlm 25 ke atas..aku baru 16 opsss... haha tapi memandangkan aku nak nek pentas ari tu time ijazah so aku rase why not i give a try kan...kalau cantik muke haku juge bukan muke ko.. haa..aku pun cubelah..memule pkai cleansing cream die aku dh suke dh..aku ni jenis kalau pkai cleanser ni suke yg bau soft je.. toner die bau cam bunge..sedap je..aku suke..bile aku tibe kat kedah member aku amik, amy tego pesal muke ko licin je..haaaa kaauuu.. aku pon pcaye la produk ni memang baguss... aku pkai sume produk die.. serum, day n night cream,toner, due2 jenis cleanser ..cleansing cream n cleansing foam.. terbaekkkk... yg aku tak pakai cume produk tu mate tu..sbab aku rase aku takde masalah bwh mate gelap..so no point la aku nak pkai.. tu bagi kepade en. kekasih sbab mate die cam panda..

yg atas ni sbahagian dr yg aku gune.. produk lengkap die pic kt bawah ni...

sumber : mr. google ;)

nak buktikan..ye laa..mane la ko nak caye kalau aku cakap gune air liur je.. ko mesti nak gamba gak..kalau ko nak lg senang jumpe je face to face..

sebelum


selepas (muke tanpe make-up ok)


jerawat dh kurang... liang2 pori pon dh kurang nampak.. dlu kalau kua malu je lau tak conteng muke, tepek bedak..sekarang tak pkai hape pon takpe... jerawat kat tepi2 dahi tu series memang hilang.. aku tak tipu.. cume skang ni je muke dh ade cendawan tumbuh balik.. masalah hormon.. period..takkan nak salahkan hormon plak kot..


ko nak info lagi psal product2 skinz infinite ni sile-sile la menjenguk ke sini
kalau rase2 nak cube silelah rajin2kan mencari produk ni kat kedai bhampiran..konpem ade la..
aku memang sgt syorkan.. sebab ko takkan rugi..
kalau ko taknak cube pon aku tak rugi ape...
ade i care????

2 comments:

Anonymous said...

nk tnye sikit. yg u pkai tu jenis ape ek? i mean... skinz infinite kan. tp boleh bg specific lagi x?a

im.dzara said...

.actually kalau nak better pkai the whole set la.. cleanser,toner,serum ,day n night cream.. tapi kalau just pkai cleanser,toner n serum pun ok gak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...