BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 25, 2012

oh rutin harian ;)


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


assalamualaikum

cume nak berkongsi rutian harian..bukanlah rutin lengkap setiap ari..privacy skit..shuhhh shuhh.. hee ;) rutian setiap petang adelah membersihkan mansion guineas ku.. setiap petang hokei.. stakat ni kain fleece cume ade tige pasang.. so dlm planning nak dpatkan due meter lagi kain tu ntuk cukupkan 7 pasang.. so stiap ari leh tuka ngan senang ati dan cume hujung minggu yg diperlukan untuk mencuci kain2 tu.. kain fleece ni actually kain yg org wat selimut tu which is very suitable tuk alas guinea spaye menyerap cecair (cecair ape..ko pk la sendiri =P ) dan juga sgt comfortable tuk guinea guinea sekalian.. tak mahal pon kainnye.. semeter dlm rm4.50 .. cari kt kamdar ye ;)


ni laa kain fleece.. sgt comfortable.. nak join lepak sekali dlm mansion guinea pon boleh..kekeke kalau muat la..

ni laa gambaran jelas keadaan mansion nye bile dh petang.. abah suh kutip najisnye wat baja..hahahaha mj dh ready duk atas umah die.. dh tau ade cleaner dtg ye mj.. dushh dushh!!!


ok..dah di tukar.. bersih n selesa.. stiapkali after tukar bedding die ni guineas akan melompat suke (which is called popcorning).. knape popcorning sbab guinea akan melompat tang pungkoq dlu.. melompat mcm popcorn dh masak tu.. yg mane maksudnye guineas sgt hepi ;)


mj bejoget?? hmmm


prince yg asyikkkkk makan je.. patutle ngko beso.. baru due bulan dh macam setaun..
princee princee...tarik kang tinge br tau.. die ni sombong sgt,, asal nk pegang je die smunyik.. camne nak manjekan die.. kekadang kesian gak..asyik mj je yg dipeluk di usap.. dah tu prince ni skit2 semunyik..


oh ye..nak tau x? dlu mase aku sem 5 aku penah membela seekor guinea dlm hostel .. aku namekan die fuid..sbab die sgt bsing n bunyinye cam 'fuidddddddd'.. bile bunyi plastik je die menjerit.. bunyi pintu die menjerit.. bunyi alarm phone die jerit.. tensionn.. kalau subuh tu nyaring je bunyi die..kejot subuh agaknye.. nasib baik asrama kat utan..so jiran2 takde la syak sgt ktorang membela.. hahaha tapi problemnye nk dptkan fresh food tuk fuid..tpakse g c-mart bli die sengkuang n other fruits.. bile dh tak tahan aku suh abang aku kt perak tu trun sg petani amik die.. aku pon anta la die g sg petani.. n itulah kali terakhir aku nampak die.. abg aku kate satu ari tu die tengok fuid cam tebaring sesak nafas.. tak lame pastu die mati.. aku sayang fuid..

;( fuid,,ingat tak lagi kat saye..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...