BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 23, 2012

happy CNY ;)



assalamualaikum ..

*sebenonye jam 7 td dah tulis tajuk entri..tapi tetibe tersedo dr lamunan iblis.. ahh tak solat ag.. pastu tepandang al-kitab (Quran) pastu ter'pk lak..lame dah tak ngaji..teghoknye aku ni.. makanye tersadai la entri kosong dengan tajuk slame setengah jam.. Alhamdulillah ;)

hari ni CNY kan.. so di kesempatan ni nak ucapkan happy chinese new year kepada org cina kat Malaysia.. semoga negara kite sentiasa aman tanpa persengketaan kaum ..eh? boleh ke aku wish camtu takpe kan.. hee ntuk kepentingan sesame gak kan.. ewahh

kan ade sesetengah org berpendapat yang kite tak boleh wish kpd org bukan islam.. aku taknak sebut kafir..sbb kafir tu org yang bile kite terangkan kepada die kebaikan n kebenaran ISLAM tapi die tolak.. aku tebace dlm majalah ape tah.. lupe.. tp begitulah sewajarnye penggunaan istilah kafir.. haa bebalik kpd pe yg aku cakap tu.. kan ade org kate salah bile ucap selamat kepada org bukan Islam.. pade aku la..sebenanye begantung kpd niat.. NIAT kene betul..kite wish sbb hari ni ari perayaan die kan.. bukan niat kite ucap selamat semoge die selamat dr api neraka ke ape kan.. macam org yg bertudung..kalau niat betul dpt pahala.. tapi kalau kite dh sepuluh tahun bertudung tapi sebenanye niat kite hanye krane brtudung itu sbg fesyen kite hanye mnutup shaje tapi dlmnye kosong~ bak kate kawan i.. you got nohting.. hee aku bukanla alim warak.. tapi benda basic kite tau..dan ilmu tentang Islam yang masih banyak kite kne sentiasa korek , pelajari n praktikkan.. ye dok?

so...
happy chinese new year..

sumber : mr.google's image

kalau CNY ni mesti ade singe kan.. alaaaa singe yang telompat2 tehegeh2 tu..kiut..aku suke..aku kalau tengok mulut telopong..speechless..haha apesal tah.. suke..aku ase menantang tu sgt kiut hokei..tegedik2 mintak angpow.. aku suke tengok die tegedik2 kenyit2 mate..wahh tegode aku.. comel!!!! td mase aku kat dapo tetibe aku dengo bunyi gendang2 cine tu.. alaa lau singe tu tegedik2 lompat kan ade bunyi gendang kan.. haa kau..aku menjerit ye belari kua..excited punye psal..haha sempat plak aku tkjut ngan prangai sndri.. haha bukan calang2 aku menjerit.. 'WOW!!!!!singe!!!!' hahahaha.. cam jakun ko nyah.. haha pastu baru aku tesedaq.. patut la pon.. aku dh tige taun tak nampak menantang ni.. aku sblum ni kan study kat kedah.. kalau CNY je mesti kalau tak kat sintok, kat penang umah member aku,, takpon teperap dlm umah abg aku kat bota.. mane nak nampak menantang ni.. rinduu.. aku ase nak susun2 oren kat jalan kekonon nak gode singe tu dtg umah.. die masuk je aku sumbat dlm sangkar..boleh?? sekali yang kua..alahhhh anak2 pendatang ghupenye.. CANCEL!!! kekekeke...



wahh ko tengok..ngengade die gedik kat dpan ferrero rocher ye..
aku siku2 kang..
haippp!!!singe makan oren je...takyah ngengade makan coklat..
t cirit birit lak..
arghhhhhh comel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aku benci ko..ase nak gigit2..

sumber : mr. goggle's image

mode : tgh mnahan nafsu tgok singe yg comel.. eh?

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...